יעוץ בטיחות - תוצאות חיפוש

מספר תוצאות: 16
- חוות דעת משפטיות בתור עד מומחה - ייעוץ לייצור בטוח של מוצרים - ייעוץ בטיחותי...
חברת ביקלס - בטיחות א+א, מספקת שירותי ייעוץ בבטיחות למעלה מ 30 שנה. כולל תיאום...
ביקלס - בטיחות א+א בטיחות מייעצת לבטיחות ומלווה פרוייקטים מגוונים, בינהם: אשקלונה:...

חומר למחשבה ולפעולה
ממוני בטיחות חשופים לתובענות נזיקין בגין רשלנות לכאורה שנגרמה במעשה או במחדל על ידם תוך מילוי תפקידם. כמו כן, המל"ל (המוסד לביטוח לאומי) מכח זכותו לתביעה רשאי לתבוע מצד שלישי, בנדון ממונה בטיחות..
שמעון אמור נגד 1. אבן קיסר שדות ים בע"מ, 2. שיש דן – תעשיות שיש ואבן בע"מ, 3. מדינת ישראל – משרד התעשיה המסחר והתעסוקה
ת"א 35017-03-10 בפני כב' השופט אהרון מקובר, מחוזי מרכז - לוד שמעון אמור נגד 1. אבן קיסר שדות ים בע"מ, 2. שיש דן – תעשיות שיש ואבן בע"מ, 3. מדינת ישראל – משרד התעשיה המסחר והתעסוקה התובע, הינו..
"ויקו לעשות ענבים, ויעש באושים" (ישעיהו ה' 1 – 2)
/ גילוי דעת /   / בהמשך לפניותיהם של הנהלות חטיבת הבטיחות שבאיגוד לשכות המסחר ושל ארגון הממונים על הבטיחות, התקיימה ישיבה ביום 16.08.11 באגף ביטוח נפגעי עבודה שבמל"ל. /   / קדמו לכך פגישות עם מר יורם..
תביעת שיבוב
ת"א 15887-04-10, מחוזי מרכז – לוד, כב' השופט אהרון מקובר המל"ל נגד נ.צ.ב. בניה והשקעות בע"מ (בעלי המבנה - משכיר), עדן בריאות טבע מרקט בע"מ (שוכר), ענק המזגנים/טורנדו (קבלן משנה), מרדר אלי (חשמלאי) הנפגע..
ית משפט השלום בירושלים, כב' השופטת מרים אילני, ת"א 12692-08 ע.ב. נגד מועצה מקומית הר אדר
התובע, יליד 1993, נפגע ביום 27.10.01 במהלך ביקור באתר חטיבת הראל שבאזור הר אדר. האתר הוקם לשם הנצחת חיילי החטיבה שנפלו במערכות ישראל ובו הוצבו, בין היתר, טנקים וכלי רכב משוריינים אשר שימשו את כוחות צה"ל..
היום 16.02.11 בשעה 18:00 יתראיין ד"ר איל-ביקלס בחדר החדשות בערוץ 98 בהוט
בעקבות קריסת מבנה בחדרה, יתאראיין ד"ר אלעזר איל-ביקלס אודות המקרה. יחידת הדיור בה התגוררו זוג קשישים, התפוצצה בעקבות דליפת גז. הבעל חזר המום לביתו ההרוס ואישתו הקשישה נפטרה זמן קצר לאחר פינויה מהמקום.
ביקלס בטיחות א+א נותנת ייעוץ והופעה בבית משפט כ'עד מומחה' בנושאי בטיחות
בכל נושא בטיחותי המגיע לערכאות ובתי המשפט, אנו משמשים כ'עדים מומחים'. שירות עד מומחה מטעם חברת ביקלס בטיחות א+א, נותן לכם את אנשי המקצוע המובילים בתחום הייעוץ בנושאי בטיחות על תחומיה השונים...
כתבה נרחבת בגיליון 604
יותר מ-2 מיליון ימי עבודה אבדו למשק כתוצאה מתאונות עבודה, ואגף הפיקוח על העבודה חסר אונים.
סוגי חשמלאים ורשיונות
הפננו שאלה למפקח עבודה ראשי, אינג' פטר מגנוס, בדבר התערבותו ועזרתו בארגון קורס להסמכת חשמלאים מסוייגים וחשמלאי שירות. תשובתו שנתקבלה היא שאין הנושא בתחום האגף לפיקוח על העבודה.
על דרישות תחזוקה במשטחים קיימים
התקן האמריקאי ANSI/ASSE A1264.2-20001 פורסם בשיתוף פעולה עם ASSE אגודת מהנדסי הבטיחות של ארה"ב. התקן האמריקאי אימץ את תקני ASTM העוסקים בשיטות בדיקה על פי מכשירי בדיקה שונים ומיקום הבדיקה (בשטח, במעבדה/במפעל..
מכתבנו למנהל אגף התקינה במכון התקנים הישראלי
במה זכו המסעדים להיות תחת דרישות התקן, שעה שהם מחוץ לבניינים, ומדוע גורלם שפר על פני גורלם של המעקים?
ערכי סף גבוליים לעניין הרמת משאות המומלצים למקומות עבודה
תרגום זה נערך על ידי ב.י.ק.ל.ס. – השקעות בע"מ – בטיחות א+א. כל העושה שימוש בתרגום זה, עושה זאת על אחריותו בלבד. הנוסח האנגלי כפי שמובא ב-ACGIH הוא הקובע. במידה שהבנת הנקרא בשפה האנגלית שונה מהבנת התרגום..

מספר תוצאות: 16

שמעון אמור נגד 1. אבן קיסר שדות ים בע"מ, 2. שיש דן – תעשיות שיש ואבן בע"מ, 3. מדינת ישראל – משרד התעשיה המסחר והתעסוקה
ת"א 35017-03-10 בפני כב' השופט אהרון מקובר, מחוזי מרכז - לוד שמעון אמור נגד 1. אבן קיסר שדות ים בע"מ, 2. שיש דן – תעשיות שיש ואבן בע"מ, 3. מדינת ישראל – משרד התעשיה המסחר והתעסוקה התובע, הינו עוסק עצמאי, ובשנים 12/1996 עד 12/2009 עסק בעיבוד משטחי קוורץ אותם רכש מהנתבעת 1, יצרנית המשטחים, באמצעות הנתבעת 2, משווקת של הנתבעת 1, ועיבד אותם בתהליך שכלל חיתוך, ניסור ושיוף לצורך התאמתם לצרכים הספציפיים של לקוחות שונים. הנתבעת 3, הינה הגורם שבידו הופקדו סמכויות הפיקוח, האכיפה והמניעה, בכל הקשור בבטיחות בעבודה מכח חוק ארגון הפיקוח על העבודה, תשי"ד-1954, והחשיפה ל"אבק מזיק" כהגדרתו בתקנות הבטיחות בעבודה (גיהות תעסוקתית ובריאות הציבור והעובדים באבק מזיק), התשמ"ד-1984. קוורץ הינו מינרל טבעי, אשר נכלל בתקנות הבטיחות בהגדרת "צורן דו חמצני גבישי". חלקיקים של רכיבים אלה מרחפים באוויר ועשויים לחדור למערכת הנשימה בעת עיבוד, טיפול, או פעולות אחרות שלהם, ולגרום למחלות ריאה או לנזק בריאותי אחר שמקורו בהם. מהראיות שהוצגו עולה כי אבן קיסר, יצרנית הלוחות, ידעה כי בתהליך עיבוד הלוחות משתחרר לאוויר אבק המכיל צורן דו-חמצני גבישי (הידוע גם כסיליקה), אשר חשיפה לו ללא אמצעי מיגון מזיקה לבריאות ועלולה לגרום למחלות קשות, ובכללן מחלת הסיליקוזיס, שהינה מחלה חשוכת מרפא. אבן קיסר ידעה גם מהם אמצעי הבטיחות הנדרשים לשם הגנה על מעבדי הלוחות בעת תהליך העיבוד מפני הסכנות הכרוכות באבק המשתחרר בתהליך העיבוד. אבן קיסר, שידעה על הסיכון הבריאותי הכרוך בעיבוד הלוחות בשל האבק המשתחרר בתהליך עיבודם, הייתה צריכה לנקוט פעולות כדי להזהיר את מעבדי הלוחות בדבר סכנות אלו, ליידע אותם מהם אמצעי הבטיחות הנדרשים במסגרת תהליך העיבוד לשם שמירה על בריאותם, ולנקוט פעולות על מנת לוודא כי מעבדי הלוחות אכן פועלים בהתאם להוראות אלו. במסגרת פירוט אמצעי הבטיחות הנדרשים היה צריך להמליץ למעבדים על עיבוד ברטוב (לרבות בשלב הליטוש) ולהביא בפניהם בפירוט ובהדגשה כל הסכנות הכרוכות בעיבוד ביבש ושאיפת אבק הסיליקה, כדי להקטין את הסיכון הכרוך בעיבוד הלוחות. אין מדובר בקביעת הלכה כללית לפיה יצרן חייב לפקח על אופן הפעולה של קבלן עצמאי המשתמש במוצריו. חובתה של אבן קיסר לוודא השמירה על אמצעי הבטיחות הינה פועל יוצא של הנסיבות המיוחדות שבמערכת היחסים בענייננו. כפי שהעידו המעבדים השונים, הם עבדו בעיקר עם אבן קיסר. אבן קיסר לא מכרה ואינה מוכרת את הלוחות מתוצרתה ישירות ללקוחות, אלא דרך המעבדים, באמצעות המפיצים מטעמה. אם אכן ראתה אבן קיסר שהתובע לא נקט בכל הפעולות הנדרשות ואמצעי הבטיחות הנדרשים לשם הגנה עליו מפני האבק המזיק המשתחרר בעת עיבוד הלוחות, היה עליה להתריע בפניו על הסכנה הכרוכה בכך ואף לנקוט בפעולות שונות על מנת להביאו לפעול באופן הממלא אחר כל הוראות הבטיחות. כל תפקידה של שיש דן התמצה בהעברת ההזמנות והלוחות בין אבן קיסר והמעבדים. משכך, אין מקום להטיל אחריות כלשהי לאופן עיבוד הלוחות על שיש דן. שיש דן לא הייתה יצרנית הלוחות, לא היה לה כל קשר לפן המקצועי הקשור אליהם, וכל תפקידה היה לשמש מעין מתווך במסגרת העסקית של ביצוע הזמנת הלוחות מאבן קיסר ואספקתם למעבדים. אנה לנדה, מפקחת על העבודה מטעם אגף הפיקוח של משרד התמ"ת, שהייתה משנת 1990 המפקחת על אזור הכולל גם את בית המלאכה של התובע, ומכירה את התובע ואת המפעל שבבעלותו מאז הקמתו, הצהירה כי במהלך ביקוריה במפעל הבחינה שבמקום יש מכונת ליטוש לעבודה בשיטה רטובה. לנדה הצהירה עוד כי במסגרת ביקוריה במפעל התובע מסרה לו העתק תקנות הבטיחות והנחיות אגף הפיקוח על העבודה למפעלים ובתי מלאכה לעיבוד שיש מתאריך 15.5.00. היא הבהירה לתובע את חובותיו על פי דרישות החוק והתקנות הרלוונטיות לעבודה באבק מזיק והדגישה את חובת עריכת בדיקות ניטור סביבתי וחשיבות הבדיקות הרפואיות הנדרשות וחובת ניהול פנקס בריאות. למרות הממצאים שהתגלו בבדיקות סביבתיות הוזמנו ע"י אגף הפיקוח, שבחלקם הצביעו על כמות אבק של פי 5.5 מהרמה המומלצת, לא הנחתה המדינה את התובע כיצד לדאוג לכך שרמות הסיליקה החופשית ירדו לרמה המומלצת, לא הציבה לו דרישות אופרטיביות ולא נקטה באמצעים הנדרשים על מנת לבדוק שהליקויים תוקנו ושרמות הסיליקה החופשית באוויר תקינות. מפקחת העבודה לנדה אישרה למעשה כי היא לא אמרה לתובע מה לא מניח את דעתה ומה דרוש תיקון, בטענה "אני לא יועצת טכנית, אני רק מפקחת על מה שמוטל על המעביד... אני לא צריכה להנחות ולהגיד שצריך יניקה מקומית כזו או אחרת, צריך להזמין יועץ טכני שיבחן את הדברים". אין לקבל דבריה אלו של לנדה. שעה שנמצאו ליקויים המחייבים התייחסות ותיקון, ובפרט לאור ידיעתה של המדינה על המשמעויות והסיכונים הכרוכים בעיבוד אבן ובחשיפת המעבדים לאבק המכיל חלקיקי סיליקה ברמות מעל המומלץ, חובת הפיקוח של המדינה אינה מתמצית בהפניית התובע להוראות תקנות הבטיחות. תחת זאת היה על המדינה להציב לתובע דרישות אופרטיביות לשם תיקון המצב ולוודא את יישומן. מכל האמור לעיל עולה, כי המדינה כשלה בפיקוח על בית המלאכה של התובע. לא נערכו ביקורים בתדירות מספקת, לא נבדקו כראוי רמות החשיפה לאבק מזיק והשמירה על כל הוראות הבטיחות ותקנות הבטיחות, לא נאכפו ביצוע הוראות התקנות במלואן, ולא ננקטו כל צעדים משמעותיים כנגד העסק, זאת למרות ממצאים חריגים ובעייתיים של נוכחות אבק מזיק שעלו בשתי בדיקות סביבתיות שונות. המדינה צריכה הייתה לצפות כי פיקוח רשלני על ידה עשוי לגרום לפגיעה בתובע. חובת המדינה כמפקחת על הבטיחות בעבודה מטילה עליה חבויות אופרטיביות. בצידה של החובה לפקח על הבטיחות קמה החובה לוודא כי כל הוראות הבטיחות ממולאות במלואן ככתבן וכלשונן. בידי המדינה נתונים כלים שונים בהם היא יכולה לנקוט על מנת לוודא קיום כל הוראות הבטיחות ולאכוף ביצוע תקנות הבטיחות. בנסיבות שבפנינו, אין לומר כי חלקה של המדינה מזערי, כפי שטוענת המדינה. למדינה חובת פיקוח כלפי עובדים מכח חוק הפיקוח, ובענייננו מדובר בפלח עובדים ספציפי - העובדים עם אבק מזיק - שהסכנה הגדולה לבריאותם הינה מיוחדת והייתה ידועה היטב למדינה. המחוקק אף בחר להתקין תקנות בטיחות מיוחדות לשם השמירה על בריאותם. בחלוקת האחריות בין אבן קיסר והמדינה: חלקה של אבן קיסר 55%, וחלקה של המדינה 45%.
חומר למחשבה ולפעולה
ממוני בטיחות חשופים לתובענות נזיקין בגין רשלנות לכאורה שנגרמה במעשה או במחדל על ידם תוך מילוי תפקידם...